Login Tools
A+ A A-
Петък, 14 Август 2015

Killzone 3 Ревю (PS3)

killzone3

Без съмнение Kilzone 3 е впечатляващ шутър, далеч над средното ниво за жанра. Също толкова сигурно е, че това е най-доброто издание в поредицата до момента.

Първото нещо, което няма как да не забележиш, е графиката – новият Killzone е може би най-впечатляващият във визуално отношение шутър от първо лице на пазара в момента.  Не е задължително цветовата палитра да хареса на всекиго, но усетът към детайла и тоновете въображение, вложени в това заглавие, са безспорни. Към всичко това се прибавя и повече от приличното разнообразие от сетинги. От изпепелените от войната градски пейзажи, през странните, изпълнени с извънземен живот джунгли, та чак до снежно-арктическите простори, Killzone 3 няма да остави очите ви да скучаят нито за миг.  Играта разполага с достатъчно впечатляващ графичен енджин, който не се задъхва дори за миг, докато те залива с всевъзможни визуални фокуси, които карат игралния свят да изглежда още по-жив и динамичен. Звукът на Killzone 3 е на същото завидно ниво, особено когато става дума за

„симфонията на разрушението”

– всевъзможните взривове, стрелба, екзотични шумове от двигатели на бойни машини, лъчеви оръжия и какво ли не още. В комбинация с безупречно замислените и настроени вибрации на геймпада, този шуутър създава почти стопроцентова илюзия, че именно ти държиш това или онова оръжие и именно ти натискаш спусъка. Като си говорим за звук, не мога да подмина и войсовърите, или по-скоро една от ролите в тях – тази на хелганския индустриалец Стаал, озвучен от Малкълм Макдауъл. Не че останалите актьори не са на ниво, но Макдауъл (както обикновено) е наистина убийствен. За съжаление това в известна степен подчертава и една от основните слабости на играта – липсата на запомнящи се типажи, особено в лагера на „добрите”, но за това малко по-нататък.  Геймплеят на Killzone 3 е не по-малко впечатляващ.

Играта те грабва още в първите десетина минути

и въпреки дребните камъчета, тук и там по иначе гладкия като чисто нова магистрала геймплей, не те пуска до самия финал. Ритъмът, в който се редуват предизвикателствата, е абсолютно безпогрешен, без намек дори за монотонност или повтаряемост. Хората от Guerilla дори малко са прекалили на места в желанието си да ни бомбардират с все нови и нови изненади на сравнително кратки (понякога твърде кратки) интервали. Престрелки в ходом се редуват с управление на екзоскелети (крачещи роботи, снабдени с картечница и ракетомет), секции „на релси”, в които играещия поема – да речем - картечницата на управляван от играта танк. След това идва ред на изпълнения с ракетна раница, битка с гигантски (в буквалния смисъл) бос робот и така нататък, и така нататък. Всичко това, макар и определено увличащо и забавно, от време на време те оставя буквално без дъх, а понякога дори ти се иска да се задържиш за малко повече на някоя от „атракциите”, допаднала ти повече. Но не – създателите на играта вече те дърпат за ръка към следващата изненада, нетърпеливи да покажат, че Killzone 3 може и това, и това, и това... Да, Guerilla определено са къдърни момчета, но все пак се надявам, че в неизбежното следващо издание на Killzone те ще стеснят малко кръга и ще се научат повече да се фокусират върху най-добрите си хрумвания.

Мултиплейърът


също е, очаквано, на изключително ниво. Всичко на всичко трите му режима ще са повече от достатъчни, за да ви гарантират месеци и месеци стабилна онлайн тръпка. „Opеrations” категорично е фаворитът ми измежду тях, освен всичко останало и заради кътсцените, които правят изживяването далеч по-пълноценно. Общо осемте карти са създадени с въображение и умение, с които могат да се похвалят малцина левъл дизайнери в този занаят. Системата за вдигане на ниво е чудесно хрумване, според което играещият може да „похарчи” спечелените с пот, кръв и сълзи точки както намери за добре. Известно разочарование идва от факта, че единственият кооперативен мултиплейър е офлайн, на разделен екран. Но нека приемем, че това едно от много малкото неща в тази игра, за което нейните създатели просто не са намерили време.  Може би

най-голямата изненада

за мен в Killzone 3 дойде от Move функционалността. Бях, меко казано, скептично настроен относно възможността един „серозен” шуутър да се играе смислено с новата играчка на Sony. Но се оказа, че греша. Казано накратко – новият Killzone е първата и повече от достатъчна причина за кой да е хардкор геймър да си купи Move, при това на секундата. С новия контролер играта придобива абсолютно друго измерение, далеч по-реалистично и убедително. Забравете за игрите със светлинен пистолет от PS2 ерата – това е нещо съвсем различно. Управлението е толкова адекватно, че дори на високите трудности имаш усещането, че почти чийтваш. Ето това вече е контрол , достатъчно до прецизността на комбото от мишка и клавиатура. Единствено движението на камерата, когато искаш да излезеш извън настоящия екран има нужда от доизпипване, но това далеч не изглежда като проблем без решение. И, да, онлайн мултиплейърът с моушън контролера на Sony е абсолютна приказка. Единствения показател, по който тази игра може да търпи сериозни критики несъмнено е

историята

И не че става въпрос за някакъв нещастен напън без грам умение и въображение – не. Просто е крайно време някой да вземе правенето на игри наистина на сериозно и в тази индустрия също да дойдат истниски, професионални „разказвачи”, каквито в киното има от десетилетия насам. Създаването на добра, да не говорим, впечатляваща история си е занаят не по-малко от всеки друг и той се подчинява на стриктни правила, които просто трябва да се знаят. Такава каквато е в момента, историята на Killzone 3 по-скоро обърква и като цяло минава край теб без да те докосне на каквото и да е ниво. Героите, особено положителните, са твърде безлични, водени от твърде неумело скалъпени мотиви и морал. И, не, това не е напразно мрънкане, защото добрата игра не е просто точки плюс правила, по които да постигнеш максималния им брой. Добрата игра е изживяване. А за да има пълноценно изживяване, играчът трябва да може да се идентифицира с героите в играта.  Killzone 3 е заглавие, което категорично препоръчвам за личната ви колекция. Ако не за друго, то дори само за изпитате още сега купона от играенето на шуутър с контролер от ново поколение, какъвто определено е PlayStation Move.

Facebook

Клипчета (коментари)

Нови потребители

Кой е онлайн

В момента има 12  гости и няма потребители и в сайта

Yellow Blue Green

Copyrights 2001-2018 Datacore www.datacore-bg.com

Log in to your account or Регистрация

//