Login Tools
A+ A A-
Четвъртък, 29 Март 2012

Portal 2 Ревю (PS3, Xbox 360)

 Ето – Portal произведението на Valve, изработен между другото, се оказа една от най-добрите игри за последните четири години. Универсалната система с портали и увлекателните пъзели изненадаха положително всички запалянковци по света, а за средата в която попадате е без коментар. Слогънът “The cake is a lie” и музиката на “Still Alive”, се превърнаха в един от хитовете на геймърската аудитория. Преди четири години геймърите с нетърпение очакваха Portal 2 и когато тя излезе, стана ясно, че си е заслужавало чакането.  Но, естествено, Valve нямаше  да обявят игра само с едно обикновено „Излезе има Portal 2”.

 

Преди да види бял свят, много приложения в оригиналния Portal бяха добавени и изменени. Сега когато играете от дадени радиостанции се чуват нетипични звуци когато ги отнесете на различни места. И изведнъж, тези звуци се пресъздадоха в картини, а играчите имат възможност да видят различни фотоси от охранителните камери на Aperture Science. Компанията производител дори подмени самия ЕНДИНГ на играта, в сегашният си вид, той е  тайнствен и екзотичен. А ,главната героиня Чел разбива суперкомпютъра GLaDOS, след което е отвлечена от неизвестен робот в скрита местност.

Не мина много време и се наложи от Valve да си признаят, че правят разработка на Portal 2, но без да конкретизират повече. Но, много от кухнята на компанията бяха разкрити на тазгодишния Gamescom. Сега ще се опитаме да направим анализ на разлики и прилики между Portal 2 и Portal от преди 4 години.

Най-интересното тук е сюжета на играта, и по-точно сетинга. Сценарият започва стотици години напред в бъдещето, във вече разваленият и затрит от времето Enrichment Center. Геройнята Чел е съхранена в стазис от регенириралия се GLaDOS. Нашия андройд от женски пол е считала, че хората са необходими в нейния свят. Да, но компютъра GLaDOS се препрограмира сам и започва да чувства липсата на човека. Чел е изкарана от дълбокия й сън и вкарана в неизследвана досега лаборатория на Aperture Science, където ще я изправи пред различни трудности ...



В началото, играта ще ви се струва позната, ако сте играли Portal 1, да решавате ребуси и загадки, като ползвате системата за портали. Тук всичко е аналогично, каквото мине през даден портал, това и излиза през другия, стандартно. Но, след това нещата загрубяват, така, че ще се наложи да сте по осторожни в действията си.


Разработчиците от Valve разделят ребусите в Portal 2 на две части – обикновените Aperture Science Test Chambers, които са направени от учени за да проверяват възможностите на Aperture Science Handheld Portal Device (Portal Gun-а) и на хората, който го ползват.

Във втората част са ребусите „зад кадър” на центъра. Там играчът се намира извън полезрението на GLaDOS и няма никаква сигурност. Понякога много труден пъзел може да бъде решен от случайно срутване на стена, въздушно течение или ненадейно находящ се Storage Cube. Тук загадките са с много повече детайли и предимно с по-високо ниво на трудност.

Не са пропуснати в играта и разнообрази приложения, които правят загадките по-увлекателни. Аналог можем да направим с играта Tag, защото създателите и са същите, които бяха наети от Valve специално за да дооформят Portal 2, ще можете да ползвате цветове за ваше улеснение. Въпросните цветове които може да избирате са  боя, която е във вид на гел, който можете да разпръсквате на различни посоки благодарение на порталите. Един цвят може да ползвате за залепване, друг ще е като трамплин и т.н. Другият интересен детайл са лазерите, които ще намествате чрез огледала.


Естествено, че и тук можете да играете отборно в Portal 2. Valve са изпипали отлично варианта за отборна игра в продължението, включително Deathmatch и Capture the Flag. Неприятното е, че те са насочили всичките си умения върху отборното решаване на загадки. Отборният режима, подобно на този в Splinter Cell Conviction, има собствен сюжет, собствени герои и собствени задачи. Героите ще бъдат в ролята на два робота, единият изграден от Turret, а другия от компютъра GLaDOS. GLaDOS  осъзнава, че може да ползва роботи за експериментите си, защото са с по-развит интелект.

По сценарии двамата героя са пратени в непроходимата местност на Aperture Science, въоръжени с Portal Guns, за да намерят останки от хората и да научат повече за начина им на живот, за да могат да се сближат. Valve си признаха, че идеята им хрумнала за отборно изпълнение, понеже загадките са много по-трудни за single изпълнение.

Portal 2, официално трябва да ни зарадва на 9-ти февруари, но скептично настроените твърдят, че ще бъде отложена във времето. И все пак, дори и да закъснеят, чакането ще си заслужава и ще успеете да се насладите на поредният шедьовър на компанията.

Вход за потребители

Искаме да знаем

Желаете ли да пишем ревюта за PS Vita?
Facebook

Клипчета (коментари)

Нови потребители

Кой е онлайн

В момента има 6  гости и един потребител и в сайта

Приятели

Yellow Blue Green

Copyrights 2001-2018 Datacore www.datacore-bg.com

Log in to your account or Регистрация

//